Els alumnes de 4t han fet dos projectes fonamentals per a la setmana temàtica: un de complet, el circuit de Ricardo Tormo, i un de ben important, ajudar a programar tot el projecte de 3r. A continuació teniu ben explicat el treball del circuit i algunes fotos del procés. Gaudiu-ne!
CIRCUIT RICARDO TORMO
1- Plantejament del problema
Aquest treball està fet pels alumnes de tecnologia de 4t d’ESO. Abans de
començar vam triar el projecte: construir el circuit de Xest per on correrien
robots.
2- Recerca d’informació
A continuació, vam fer fou aprendre
un poquet de teoria sobre el projecte que havíem d’encetar. L’objectiu era
clar, però, que fóra clar no significava que fóra fàcil. Per començar vam fer
uneixes petites pràctiques en bitbloq amb
el material que generosament ens va proporcionar l’escola, amb la finalitat
d’aprendre coneixements generals bàsics de robòtica per construir el seguidor
de línia.
3- Disseny
Vam dissenyar abans de la planificació com seria el circuit i seguidament
vam passar a la planificació.
4- Planificació
Per a iniciar el projecte vam dividir-nos en grups per tal de fer la feina
més eficaç. Uns muntaven el cotxe i altres s’encarregaven de la maqueta de la
pista.
5- Construcció
Vam fer dos cotxes, un de roig i blanc, i l’altre blau i roig. I els vam
posar de nom Colchonero i Messi, respectivament. El procés de construcció no va
ser gaire fàcil, perquè vam tindre un problema amb la impressora que imprimia
les fases, i amb una de les peces ja impreses. El problema va ser que el sensor
infraroig no estava centrat i no detectava bé els colors. Però amb una peça de
fusta i calibrant els sensors vam fer que el projecte fóra operatiu.
Més tard vam poder recrear el circuit de Ricardo Tormo, és a dir, el
circuit de Xest. El conjunt final va ser un circuit i cotxes per a competir,
però amb això no finalitzàrem el treball.
Un cop acabat el projecte, vam pensar la manera de millorar-lo, tot fent un
semàfor. Però per tal que fóra més realista, vam fer un semàfor de cinc leds,
els quals s’encenien progressivament i després s’apagaven, com en la vida real.
I això, gràcies als coneixements assolits al llarg de tota l’ESO. Més endavant
vam construir el semàfor amb el programa “Arduino” i amb la intenció de
perfeccionar el circuit construírem objectes decoratius amb una pantalla i unes
quantes llums.
Al final ens va quedar un circuit ben decorat amb semàfor i amb cotxes
operatius, que ens permetria fer una volta més ràpida.
6- Comprovació
Armament de la II Guerra Mundial
Aquest
vídeo ens parla sobre els elements mecànics usats en la segona guerra mundial.
Veurem mecanismes i explicarem el funcionament d'aquests. Analitzarem els
invents que es dugueren a terme durant el conflicte i les fàbriques on es
produïren. A més parlarem del camp de concentració Auschwitz III. Armament com
antiaeris, tancs o míssils armats i guiats. El canó Dora, també serà nomenat
amb les seues dades i informació. Tota la segona guerra mundial i les seues
armes en un sol vídeo. Esperem que gaudiu!
Encriptació i telegrames
En aquest
treball expliquem tres màquines molt rellevants en la història. Aquestes tres
les hem separat en dos grups, aquelles que són d'encriptació i aquelles que són
telegrames. Dins d'encriptació tenim la màquina de l'Enigma, una màquina capaç
de desencriptar missatges del front nazi en la Segona Guerra Mundial, aquesta
fou dissenyada per un geni de les matemàtiques. També en aquest bloc parlem del
telègraf i del total funcionament del Codi Morse
i la màquina. Finalment, en l'apartat de telegrames, fem referència a Telèfon
vermell, un telèfon essencial en la Guerra Freda que connectava els dos blocs
antagònics del món, la Unió Soviètica i els Estats Units d'Amèrica. Amb aquest
treball hem situat aquestes màquines en el context històric corresponent i hem
tractat d'explicar el seu funcionament i la seua funció en el món que vivim hui
en dia.
Les
màquines de les guerres mundials
Per
fer el treball sobre les màquines escollirem la primera i la segona guerra
mundial perquè ens interessava aprofundir més en el tema. Buscarem informació
sobre els motius que impulsaren les dues guerres i sobre les màquines que es
van gastar en cada una, i l'evolució que havien tingut entre una i l'altra.
Després, pensarem com podíem fer el producte final per tal d'exposar-lo a
classe. Volíem que fos alguna cosa visual i lúdic a l'hora, per tal de què fos fàcil d'entendre i
no es fes pesat de veure. Aleshores, decidírem fer un Visual Thinking, que es tracta d'una tècnica per
potenciar l'eficàcia i la comunicació a través d'una infografia. A partir
d'eixe moment, començarem a pensar quines coses necessitàvem er realitzar el
nostre projecte, i poc més tard començarem a gravar. Quan aconseguirem tindre el treball acabat, ens
va encantar el resultat.
Les màquines a la industria
Nosaltres decidirem fer un vídeo sobre la, industria pensarem que el més interessant per
a parlar seria la màquina de vapor i la quantitat d'utilitats que ha tingut
durant la història. El projecte el convertirem en una audioguia amb veus en off
i imatges il·lustrant. Treballarem molt bé de forma eficient totes, ens
distribuirem diferents usos al llarg de la història i acabarem fent un bon
projecte.
Càmera, telèfon i televisió
Vam
decidir fer aquest projecte, ja que el tema de les màquines en especial el
mòbil, la càmera o la televisió està molt present actualment a les nostres
vides, sobretot a la dels joves que estem a totes hores pendent d'aquestes
màquines, i realitzant aquest treball hem pogut veure tota la història
d'aquestes màquines i el valor que tenien anys enrere quan la gent més
privilegiada de la població era qui podia comprar-les.
Aquest projecte ens ha ensenyat a apreciar un poc més el que tenim, també hem descobert diferents curiositats com qui fou l'inventor dels aparells i l'aspecte que tenien les primeres màquines, o l'ús que tenien i la seua importància durant la guerra, o amb les màquines que realitzaven les càmeres, els mòbils i les televisions.
Us recomanem veure el vídeo, són cosa d'uns minuts, podeu aprendre diferents coses prou interessants.
Aquest projecte ens ha ensenyat a apreciar un poc més el que tenim, també hem descobert diferents curiositats com qui fou l'inventor dels aparells i l'aspecte que tenien les primeres màquines, o l'ús que tenien i la seua importància durant la guerra, o amb les màquines que realitzaven les càmeres, els mòbils i les televisions.
Us recomanem veure el vídeo, són cosa d'uns minuts, podeu aprendre diferents coses prou interessants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada