Màquines 3r d'ESO



TECNOLOGIA DE 3r

A continuació podeu veure uns quants vídeos que mostren el treball sobre làmpares i també un escrit explicatiu del projecte de robòtica per a la setmana temàtica. Esperem que us agraden!


LES LÀMPARES


Lampara de tecno de Mariola, Alex, Dani i Freddy from Escola Gavina on Vimeo.

Plastics from Escola Gavina on Vimeo.


PROJECTE GAVMAN

1- Plantejament del problema
Després d’haver treballat durant els darrers mesos en aquest projecte, hem aconseguit un resultat fabulós.
El primer que vam fer, va ser aprendre el llenguatge de programació, ja que aquest projecte implicava uns coneixements bàsics. Però, abans de tot ens havíem de plantejar el problema, ja que el que volíem era aconseguir fer un joc semblant al packman fent ús d’uns robots els quals havíem de programar amb els coneixements anteriorment adquirits.


2- Recerca d’informació
A continuació, vam haver de buscar informació sobre la programació del joc, ja que érem nosaltres mateixos que al cap i a la fi construiríem el joc. També buscàrem informació sobre el joc del packman físicament per tal d’arribar al següent pas, el disseny.


3- Disseny
Arribat a aquest punt, vam buscar material reutilitzable per fer una taula, la qual faríem servir de base (una pissarra de guix pintada de blanc) i a partir d’ací vam començar a planificar com quedaria finalment el joc. També vam buscar dissenys de laberint, ja que aquest és el component principal del joc. Una vegada triat el disseny, començàrem a planificar com quedaria finalment.




4- Planificació
Vam buscar diversos materials per tal de fer les parets del laberint i els vam pintar per tal d’aconseguir una estètica harmoniosa, que finalment ens va dur al pas de la construcció.
El primer que vam fer fou foradar la base, per tal de posar les parets, amb la qual cosa vam aconseguir la forma del laberint, i les fixàrem amb silicona perquè no es mogueren. Una vegada acabat aquest pas, vam començar a fer els detalls estètics (gomets grocs per als cocos, els fantasmes enemics, la pintura…).




5- Construcció
Per una altra banda, cal parlar de la construcció del robot, ja que és la segona part d’aquest projecte. Per explicar la construcció cal saber que aquest joc consta de dos tipus robots diferents, un que funciona amb control remot (és a dir, que el controlem nosaltres per bluetooth o també dit packman) i altres quatre ques van pel seu compte, els fantasmes (seguint el camí de pintura negra). Aquests funcionen amb un sensor d’ultrasons. Un sensor d’ultrasons es compon bàsicament d’un receptor i d’un emissor, el qual funciona com un rat penat. L’emissor envia una mena d’ones cap endavant per tal de detectar si hi ha algun obstacle prop. Si per algun motiu el receptor detecta l’ona significa que davant del cotxe hi ha algun obstacle (en el nostre cas, una paret del laberint) i per tant canviarà la direcció per tal de no xocar contra la paret. Repetint aquest procés una i una altra vegada el cotxe serà capaç de recórrer el laberint sense cap dany.


6- Comprovació

Per acabar havíem de comprovar si funcionava. Aleshores provàrem de fer una partida i aconseguírem un ambient de diversió. Vam encendre els quatre robots fantasma i els deixàrem anar pel seu compte pel laberint. Després vam col·locar el robot pacman a l’entrada i vam provar d’agafar els robots fantasma per tal d’aconseguir l’objectiu del joc, el qual és que pacman elimine tots els fantasmes.


CIÈNCIES SOCIALS

L'evolució de l'art from Escola Gavina on Vimeo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada